Школи - потенційно небезпечні об'єкти - в них одночасно перебуває велика кількість дітей, які можуть постраждати в результаті надзвичайної ситуації. Для забезпечення максимального захисту людей і мінімізації можливих наслідків пожежі для молодших і середніх навчальних закладів в Києві використовуються комплекси автоматичної пожежної сигналізації (АПС).

Пожежна сигналізація в школі - основні функції

Системи пожежної сигналізації для школи використовуються для виконання наступних функцій:

♦ своєчасної ідентифікації вогнищ загоряння або задимлення на ранніх етапах;

♦ передачі сигналу тривоги на централізований пульт для виклику пожежних розрахунків і рятувальників;

♦ світлозвукового оповіщення учнів і персоналу про екстрену ситуацію;

♦ активації автоматичного пожежогасіння;

♦ блокування вентиляції, кондиціонування і контролю доступу в будівлю для уповільнення поширення полум'я і забезпечення швидкої евакуації людей.

Оснащення молодших і середніх навчальних закладів Києва та інших міст України регламентується державними будівельними нормами ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» і В.2.2-3: 2018 «Навчальні заклади». Допускається об'єднання протипожежного та охоронного захисту в єдину охоронно-пожежну систему сигналізації (ОПС).

Сигналізація для школи - основні елементи

Пожежна сигналізація в школі - це комплекс технічних засобів прийому, обробки і передачі сигналу при виникненні вогнищ пожежі в приміщеннях навчального закладу. Вона складається з наступних базових елементів:

♦ протипожежних сповіщувачів - датчиків, що реагують на появу диму, джерел відкритого вогню, зміна газового складу повітря в приміщенні, температури. Сповіщувачі можуть бути адресними і неадресними, реагувати на один або кілька параметрів (комбіновані);

♦ оповещачів - технічних пристроїв оповіщення школярів і персоналу про виникнення нештатної ситуації для швидкої евакуації з будівлі. За типом своєї дії можуть бути світловими, звуковими або комбінованими, світло-звуковими;

♦ каналів передачі сигналу - комплекси можуть бути дротяними, використовувати радіосигнал або GSM-мережі;

♦ автоматичних систем гасіння вогню - як гасяча речовина в таких системах застосовується вода, так як вона не токсична для дітей і дорослих, або аерозолі для приміщень бібліотек;

♦ панелі управління для обробки і передачі сигналу на пульт.

Монтаж АПС для школи

Монтаж пожежної та охоронно-пожежної сигналізації починається з розробки проекту. Проектуванням і установкою системи може займатися тільки компанія або організація, що має ліцензію та допуск робіт Державної служби України з надзвичайних ситуацій.

Монтаж включає в себе наступний набір робіт:

♦ підготовчі роботи на об'єкті;

♦ закупівля обладнання та витратних матеріалів;

♦ монтаж каналів передачі сигналу або пристроїв для бездротових систем;

♦ установка сповіщувачів та оповіщувачів, блоків живлення;

♦ синхронізація комплексу з іншими технічними мережами будівлі;

♦ установка програмного забезпечення;

♦ пуско-налагоджувальні роботи;

♦ підготовка документації та погодження виконаних робіт зі службами ДСНС;

♦ здача комплексу замовнику «під ключ».

Де замовити пожежну сигналізацію для школи в Києві?

Центр пожежної безпеки «Євросервіс» пропонує фізичним і юридичним особам повний комплекс послуг по розробці проекту та монтажу систем протипожежного захисту для шкіл, дитячих садів, Вузів, житлових будинків, офісів, виробничих і складських об'єктів, торгово-розважальних центрів. Ми використовуємо тільки сертифіковане обладнання і пропонуємо послуги технічного обслуговування на весь термін експлуатації.

 

Найчастіші питання про пожежну безпеку в школі:

Хто відповідальний за пожежну безпеку в школі?

Відповідальність за повне і своєчасне забезпечення виконання нормативів і правил протипожежної безпеки лежить на адміністрації навчального закладу.

Який комплекс заходів необхідний для забезпечення безпеки шкіл?

Первинні засоби пожежогасіння, протипожежна сигналізація, евакуаційні виходи з вказівниками.

Яку роботу проводити з учнями?

Оформлення інформаційних стендів зі схемами з профілактики НС, проведення занять з учнями на тему пожежної безпеки.